I've been waiting a long time for this

Publicerat av Jennie Börs den 27 Mars 2014 kl. 21:39 i Vardag
Idag är dagen med stort D, dagen jag längtat efter länge: Dalarnas första Hööksbutik har äntligen slagit upp dörrarna för allmänheten! Äntligen säger jag bara, istället för att behöva färdas till Valbo eller Västerås räcker det nu att ta sig till Borlänge. Jag är kanske inte jordens största Hööksfantast, men å andra sidan har jag många gånger saknat att ha det i närheten.

 redigerare
 
Jag började min morgon med en tur till skolan för att fixa det sista på mitt gymnasiearbete, nämligen att fixa till lite ändringar i min rapport. Hade inte så fasligt mycket kvar och kunde ganska snart uppdatera den i dropbox: därmed förklarade jag mitt gymnasiearbete som (förhoppningsvis) färdigställt. Hur skönt?! Mina onsdagar kommer däremot innebära en lektion mellan 08.30-09.40 och en mellan 14.20-15.30, hej ännu mer tid på att försöka få något vettigt gjort det veckor det är specialidrottslektion på slutet. Tur jag är duktig på att få tiden att gå oavsett!

Vid halv tio-tiden mötte jag upp Elin i centrum, vi gick sedan till Norra Backa och Hööks så vi var där ungefär en kvart innan öppning. Vi var ju inte precis ensamma där och väl inne blev det lite "hit-and-run", jag lyckades fånga det antagligen sista 135-täcket i en reakorg åt henne och sedan fångade vi upp en varsin grimma innan vi ställde oss i den långa kön. Vi fick en goodiebag som utlovades till de 300 första kunderna, lite besvikna var vi däremot över att det enbart var en svart Höökskasse. Själva butiken kommer jag nog däremot besöka snart igen när det förhoppningsvis är lite färre antal besökare så jag kan gå runt och titta i lugn och ro.

Vi tog även en sväng inne på Biltema, där det var betydligt färre folk på större yta. Jag hittade en ascool svamp-borse för en tjuga som jag bara var tvungen att köpa, min förhoppning är att borsten ska få med mer smuts vid schamponering men det återstår att se. Köpte även bruna silikonsnoddar för de var så pass billiga.

 
Alltså grimman, hur söt är den inte!? Har tittat in den hur länge som helst men inte riktigt hittat den perfekta individen till den, men för ett tag sedan hittade jag den. Känns som jag är tolv all-over-again som går och köper en grimma till en ridskoleponny men jag kunde bara inte låta blir. Hoppas bara att den passar i storlek, annars har jag en plan B.

Annars har jag hunnit med ytterligare en träning på Miro idag, tycker headshakingen var värre idag och han satte dessutom till sin sida där han bli oerhört stark genom att han sätter till all sin kraft precis bakom ganascherna. Vi jobbade därför mest med att böja, ställa och lossa honom där. Jag fick riktigt bra grepp honom efter en del kämpande och hittade det där mellanläget: där hand och säte/skänkel samverkar precis med varandra och i rätt lägen. Det är den känslan jag kommer spara nu fram tills tävlingen. Tyvärr har vi kanske inte haft världens bästa uppladdning den här veckan, men jag tänker inte ge upp för det: jag vet att vi kan egentligen!

Kommentarer
Kommentar av: isasriddagbok.blogg.se

Älskar inte heller Hööks men man kan köpa mycket basic grejjer där utan att man blir pank, och så slipper man ju frakt och kan klämma och känna. Jag bor ju i Stockholm så har bara innm 40 min med bil 10-11 olika hästbutiker. Så kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara!

Svar: Ibland önskar jag allt att det fanns ett större utbud även här uppe! :)
Jennie Börs

2014-04-06 @ 21:54:56
Blogg: http://isasriddagbok.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback