19

Publicerat av Jennie Börs den 29 Mars 2014 kl. 21:57 i Vardag
Då var jag ytterligare ett år äldre. Vart tar tiden vägen?! Jag förstår inte riktigt hur jag redan kan ha hunnit bli 19 år. Det känns som det var igår som jag fyllde arton, men å andra sidan när jag tänker till, det har hänt ganska mycket sedan dess. På något sätt känns det inte som det är dags att fylla år igen och dessutom tror jag att jag nått någon speciell milstolpe i att fylla år: jag har knappt tänkt på att det närmar sig den 29 mars.

Min födelsedag har varit som en helt normal vårdag egentligen. Vaknade före klockan imorse och förstod inte riktigt vilken dag det var förens jag tittade på telefonen. En timme senare kom min familj + katten (som faktiskt fyller 15 idag!) in med lite presenter. Vi åt en god helgfrukost och sedan drog jag upp till stallet och trimmade Miro. Red ett avcheckningspass i ridhuset, han var lite jobbig med huvudet men det kändes ändå som jag kom åt honom bra. Det gäller bara att hålla tålamodet uppe och vara observant på honom, för han testar hela tiden.

Knoppade sedan Jumanji innan det bar iväg till Falun för ponnydressyr. Det kändes konstigt att glida runt utan att tävla först: det brukar faktiskt vara jag som tävlar ponnydressyr! Idag fick jag istället njuta från publikplats, en ny upplevelse helt enkelt som jag får vänja mig med. Jag lyckades få Johanna att ta på sig min dressyrkavaj och JW-hjälmen, så hon såg verkligen ut som en dressyrryttare idag. Resultatmässigt blev det kanske inget storslaget, men det är bara att kämpa på. Det var trots allt ett tag sedan de tävlade dressyr nu!

 
Pricken över i:et hade ju ändå varit om jag fått tävlat idag, jag menar, det är ju ändå min födelsedag. Skulle ha fyllt arton i år istället. Jag fick i alla fall andas dressyrtävling och knoppa, det är dock inte min starkaste sida att knoppa mjuk och fluffig man för mitt vanliga sätt fungerade inte optimalt. Aja, nog tjatat om det.

På måndag firar vi min födelsedag lite mer "på riktigt". Helgen är nämligen fullt uppbokad: imorgon är det min och Miros tur!

Kommentarer
Kommentar av: Fisk stavas med F

Grattis i efterskott :D iou :D <3

2014-03-30 @ 19:20:26
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback