Free your minds and join us

Publicerat av Jennie Börs den 15 Januari 2014 kl. 13:45 i
Igår var vi ut till Hedenslund och red, båda ponnyerna tyckte det var helskoj att vara ute på transportäventyr och dessutom tror vi att både ponnyer och ryttare tyckte det var roligt att vara tillbaka i Hedenslund. Vi gillar ridhuset alla fyra, det är så skönt att få rida på större yta än ridhuset hemma och det är dessutom både ljusare och nyare. Mitt absoluta favoritridhus av de jag varit i.

Huvudsyftet med att åka dit var för att jag skulle testa att rida igenom mitt kür-program till gymnasiearbetet. Miro var väldigt laddad, taktade iväg i skritten och tog egna initiativ men det är bara roligt. Det var däremot inte helt lätt att rida enkla byten med den inställningen kan jag säga. Öppnorna och diagonalslutorna skötte han däremot väldigt bra med tanke på att vi knappt ridit det sedan i november. Överlag flöt det på ganska bra, men behöver a honom betydligt mer på plats inför "slutgenomridning".

Programmet blev dock lite för långt, på förmiddagens gymnasiearbeteslektion har jag därför skissat om lite. Har fått funnit nya lösningar för travprogrammet eftersom jag redan innan tyckte det innehöll lite väl långa travsträckor bitvis. Ska fortsätta klura lite på det och sedan får vi prova igen.

Glad ponny på transportäventyr till favoritridhuset! :)

Just nu sitter jag i skolan och väntar på specialidrottslektion. Var ett tag sedan vi hade lektion på skolan nu, men idag är det dags för att gå igenom en ny uppgift. Ytterligare en uppsats som ska skrivas men det känns lite roligare att skriva uppsatser om ridsportrelaterade saker än till exempel modernismens konst eller genmanipulerade organismer som annars står inlämningslistan. På tal om det borde jag utnyttja min dötid till i skolan till plugg istället för ovettiga saker som att läsa bloggar eller blogga, men motivationen finns helt enkelt inte här. Varför är det så svårt att komma igång?

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback