Home sweet home

Publicerat av Jennie Börs den 20 Februari 2014 kl. 22:40 i Vardag
Efter ett frisörbesök på morgonen åkte jag vidare mot skolan för lunch och matteinlämningsplugg. Blev kvar enda tills klockan halv fyra men nu är den där inlämningen klar, så skönt eftersom den inte ska vara färdig förens efter lovet.

Väl hemma i Säter fick jag snabbt äta och byta om innan jag gick upp till stallet för att rida Jumanji på Johabnas lektion. Jumanji var verkligen jättefin idag, så roligt att rida honom då. Vi red bland annat förvänd sluta som han mest tycker är helkonstigt, men han gjorde det bra! Direkt efter lektionen fick jag snabba mig för att hinna rida ett lättare pass på Miro i ridhushålet, gick helt okej i alla fall.

Fixade sedan och flyttade över Miro till sin gamla box i lillstallet. Efter två månader i ridskolestallet är vi nu tillbaka igen, tyvärr av en lite tråkigare anledning än tanken från början var. Nu känns det lika konstigt att Miro står där inne igen som när jag flyttade honom innan jul. Lite skönt att ha ponnyerna i boxarna bredvid varandra igen i alla fall framför allt, men även att ha mer plats för saker. Miro tycker nog att det kvittar vart han står, han har varit väldigt obrydd, men tror han gillar att han fått en större box och har Jumanji som granne igen.

Boxen rullades såklart in på en gång!

Nu är det hög tid att sova, dagen har bara sprungit iväg. Imorgon blir det dressyrträning om inte en annan plan sätts i verket: det återstå att se!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback