Do you even know me

Publicerat av Jennie Börs den 27 Februari 2014 kl. 23:08 i Allt & inget
Fem saker som du kanske inte visste om mig, det beror nog lite på hur väl du känner mig sedan innan!

1. Jag är en tidspessimist. Alltid i tid, gärna i lite för god till för jag ogillar verkligen att vara sen. Jag börjar alltid sadla en kvart innan jag ska rida trots att jag vet sadling+tränsning tar sju minuter, jag vill gärna gå tjugo minuten innan bussen kommer även om jag snittar vägen till busshållsplatsen på tretton. På tävling är det lika dant, hellre på plats en halvtimme tidigare än att behöva stressa för att tiden är knapp.
 
2. Jag har lätt för att minnas datum. Vissa datum är som intatuerad i min hjärna, vissa datum måste jag tänka på något speciellt varje månad. 3, 11, 12, 14 och 23 är några. Jag har även väldigt lätt för att komma ihåg födelsedagar, ibland förstår jag inte ens varför jag vet att en speciell person fyller år ett visst datum.

3. Jag är livrädd för ormar. Alltså seriöst, det är nog en av mina största rädslor. Får panik av att bara höra ordet i princip. Det värsta som finns är när det dyker upp bilder på de på till exempel min facebookfeed eller på bild någon annanstans: jag får hjärtklappning och måste snabbt scrolla förbi. När vi var i Thailand sist var det en som ringlade sig in på poolområdet på ett Gest House som vi brukade bada på, den krälade sig under min solstol och över mina flipflops. Jag satt paralyserad i solstolen i säkert 1-2h och gick sedan barfota hem, pappa fick skölja av flipflopsen innan jag kunde använda de igen.

4. Jag har "alltid" varit en långt-hår-tjej. Som liten hade jag långt hår, alla var avundsjuka på det. Minns fortfarande hur arg min dåvarande bästakompis blev på mig när jag i fyran klippte av det axellångt. Det gick sedan några år och det var nog inte förens i åttan som jag bestämde mig för att spara ut det igen. Nu har det varit långt i några år igen och det kommer det absolut att förbli i några år framöver, för jag trivs så bra i det. Synd bara att det tunnats ur så pass mycket, när jag var yngre var det betydligt tjockare än nu.

5. Jag älskar tjejiga serier. Jag har aldrig varit varken en film eller tv-seriemänniska, men sommaren 2011 fick jag för mig att börja titta på Vänner. På sju-åtta dagar tittade jag igenom alla tio säsonger och sedan dess har jag sett de om och om igen. Vänner är helt klart favoritserien, men Gossip Girl och Awkward är de serier som kommer näst på tur.


Kommentarer
Kommentar av: Alice

Älskar Goosip Girl och Awkward!

Svar: Det är verkligen två bra serier :)
Jennie Börs

2014-03-01 @ 23:30:30
Blogg: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback