Bra helg!

Publicerat av Jennie Börs den 10 Augusti 2014 kl. 22:08 i Vardag
Stallmys i fredags kväll och jag åkte hem med ett leende från gårdagens tävling! Miro och jag presterade ett jämnt program på 61.14% i LA:3, jag är hur nöjd som helts. Några småmissar i traven och en tabbe i galoppen som jag däremot räddade bra (trodde även jag skulle förlora mycket mer poäng på den!), men jag är nöjd ändå. Travprogrammet hade kunnat varit starkare med mer tryck vilket hade gett mer poäng, galoppen däremot blev bättre än jag väntat och motsvarade där vi ligger idag. Nu blir det vidare och fortsatt träning, jag måste spana efter fler tävlingar för nu är jag riktigt laddad på att förbättra och finslipa mer inne på banan!

 
På kvällen körde jag sedan till stugan där jag och Cam spenderade natten. Vi hade det hur mysigt och bra som helst. Grillade till kvällsmat, pratade, tittade på film, bara var, tog en nattlig roddtur i månljuset vid kvart i två, sov lääänge och åt fin helgfrukost. Tyvärr hade jag jätteont i magen på förmiddagen/tidig eftermiddag och sedan var det inte lång tid innan det blev hämtning hem. Får snart bli en nytt stugbesök och då ska vi se till att vara där i tid första dagen och undvika magont dag två.

När vi kom hem åt vi lite matm, sedan packade familjen in oss i bilen och ponnyerna lastades på transporten. Vår slutdestination blev Gruvsjön i Garpenberg för att bada med hästarna! Jumanji bjöd på lite bad och plask, Miro gick ut i vattet några gånger när jag gick i brevid men annars var han skeptisk. Det blev i alla fall lite mys barbacka i en väldigt fin miljö. Miro var så himla full med power och det kändes verkligen magiskt.
 
Vattnet blev tyvärr djupt vääldigt fort, det hade nog gått bättre om det varit lite mer jämn vattennivå. Nu var det grunt och sedan blev det som en grop ner vilket ponnyerna tyckte var lite obehagligt. Det var väldigt fint i alla fall och jag åker gärna dit igen!

 
Motljus + autoinställningar blir inte världbäst, blogg.se förstör dessutom kvalitén ytterligare. Men ett fint minne blev förevigat. En tråkig sak som hänt i helgen är att min kamera börjat ge upp. Eller ge upp är kanske fel ord, men blixten har öppnat sig och går inte att stänga ner igen. Kameran fungerar utmärkt och blixten verkar inte fungera i öppet läge, så det är ju bra, men nu är bara frågan hur jag ska gå vidare. Lämna in en nästan fem år gammal kamera på lagning eller se det som en anledning till att byta ut den. Det sistnämnda låter lockande men samtidigt känns det som det blivit och kommer att bli mycket dyr teknik som bytts ut under ett halvår. Beslutsångest.

Kommentarer
Kommentar av: Malin Ottenbäck

Shit vilka härliga bilder!

2014-08-18 @ 18:09:33
Blogg: http://tildaomalin.blogg.se
Kommentar av: Nellie Göthberg

Vilka fina ponnyer.

Kram

2016-01-01 @ 19:13:29
Blogg: http://xn--nelliegthberg-omb.se
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback