Take that moment

Publicerat av Jennie Börs den 23 November 2013 kl. 20:27 i Vardag
Ibland undrar jag om det finns något bättre än att ta på sig varma ytterkläder och gå upp till stallet i mörkret, öppna stalldörren och inse att ingen annan än hästarna är där. På vardagarna är det alltid människor i stallet och även om de andra inte är i just privatstallet tycker inte jag att jag får känslan av att vara själv. På helgerna däremot känns det mycket mer rogivande när ingen annan är där samtidigt.

Idag var jag upp och fixade stallet på dagen medan ponnyerna fortfarande var ute i hagen. Då är det standard att gå upp igen på kvällen om jag inte har någonting annat för mig för att pyssla lite och säga godnatt. Jag tycker att det är otroligt mysigt och rofyllt, det finns verkligen tid och rum för att bara njuta av lugnet och att höra sina egna tankar. Idag blev det lite borstning på Miro innan jag gav ponnyerna något äpple var och pussade de godnatt. Alla tre lika nöjda och glada efteråt.

Tror att de försökte komma fram till vem som fick störst äpple, hihi.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback