Shopping @ EuroHorse

Publicerat av Jennie Börs den 04 Maj 2013 kl. 10:05 i Shopping
Här kommer en uppdatering med vad som inhandlades under våra spenderade timmar på EuroHorse under GHS. På lördagen var det väldigt segshoppat kan jag tala om, jag och Johanna yrade mest runt hela mässan bland alla människor utan veta vad vi höll på med. Vi hittade inte riktigt någon struktur på hur vi skulle lägga upp shoppingen men lite fick vi med oss trots allt. Jag letade även efter jackor men utan resultat, de fina som jag hittade var lite dyrare än jag tänkt. Provade även ett par skor från Ariat, ren kärlek, men tyvärr fanns inte de svarta i min storlek.

Under söndagen var vår tid på mässan betydligt bättre, det kändes som vi hade en bättre struktur och framför allt ett bättre tålamod. I det stora hela blev det inte så mycket shopping faktiskt tycker jag, det hade kunnat bli betydligt mer. Letade efter flera saker som jag tyvärr inte hittade men det får bli en annan gång istället helt enkelt.

Det här fick följa med hem i alla fall:

Johanna var ute efter boots, och boots det blev. Två par av det här svarta bootsen i neoprenmaterial till att ha i transporten men även på träningar. Märket är Horsy House, som ni kan kanske kan se.
 
Johanna köpte även två par av de här bootsen som är i konstläder, lite mer "finboots" att ha på tävling. Equisafe heter märket, vilken även det syns på bilden
 
Köpte ytterligare ett par Vereduskopior från Börjes, har sedan tidigare hela settet i svart men nu fick ett sett i brunt följa med hem. Så nu har Miro ett par bruna skydd till sin bruna hopputrustning! Mamma betalade dock dessa eftersom det ingick i budgeten för att byta till brun hopputrustning, det var dessutom mässpris på hela settet.

Jag köpte en marinblå Eskadronhuva och en svart huva från Totti till Miro. Letade efter en svart Eskadron men hittade tyvärr inte någon i rätt storlek, så köpte den andra istället då det var väldigt bra pris på den. Det är verkligen inte lätt med huvor måste jag säga till Miro, han behöver storlek full mellan öronen men typ mindre än ponny i öronen. Ser lite lagom roligt ut på bilderna men jag lovar att öronen ska sys in! 

Vi plockade även en hink med lösviktshästgodis hos PS of Sweden, mest för skoj skull. Tror vi fick med oss fyra olika smaker hem, som ni ser på locket!

Ett vanligt silvrigt strasspannband från Charlies till Miros hemmaträns, det bruna har nämligen inte haft något blingpannband så det var ju ett måste... Jag sprang även över det turkosa pannbandet till ett bra pris i en monter och eftersom Jumanji numer har en dressyrsadel i svart behöver han ju ett pannband att matcha till schabraket. Märket heter Weber(?) och jag kan erkänna att pannband tillsammans med schabrak är min stora shoppingpassion.

Sist men inte minst hittade jag ett nytt träns till Miro, det hade några minus men jag tror inte att jag kan hitta mitt drömträns till ett rimligt pris heller. Jag prutade därför bort pullback-knäppningen och lät mig köpa ytterligare ett icke-rundsytt träns. Gillade däremot själva nosgrimman, de runda spännena och att nosgrimman går över nackstycket, extra plus för pannbandet dessutom. Fanns flera olika färger på pannbandet (svart, guld och silver) men jag valde det svarta eftersom det föll mig bäst i smaken. Märket är Totti, tränset var lite i minsta laget på vissa delar men det fungerar! Fick ett par gummityglar med, men jag valde snabbt bort dem mot mina egna favorittyglar.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback