Miro - 4 maj 2013

Publicerat av Jennie Börs den 04 Maj 2013 kl. 21:33 i Ridpass - Miro
Idag trotsade jag och Miro vädret och red ute på ridbanan trots att det blåste och vankades regn i luften. Det fungerade dock fin fint ändå, ingen har dött av det vädret förut och inte vi heller - dessutom är det oerhört skönt att ha massor av plats att röra sig på!

Jag körde ett rent basicpass, därför arbetade vi mest runt på ett stort fyrkantsspår som sträckte sig över hela banan några meter innanför staketet. Tempoväxlingar framåt och tillbaka samtidigt som han skulle vara böjd respektive rakriktad vid rätt tillfällen. La även in lite volter här och var för att checka av. Red runt lite så i alla gångarter kan man väl säga hela passet, avslutade sedan med några övergångar mellan skritt och trav samt trav och halt, samt provade att sitta lite ner.

Passet det är jag nöjd med, Miro kändes fin ridmässigt! Ibland fick han små huvudskakningsryck men där emellan var han fin, hittade till en bra lägre form med fint tryck utan att bli springig eller för på. Kan inte annat än vara nöjd med honom!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback