Miro - 31 maj 2013

Publicerat av Jennie Börs den 31 Maj 2013 kl. 22:17 i Ridpass - Miro
Idag tog jag och Miro nya tag, på med dressyrsadel och in i ridhuset. Vet inte om det var våra diskussioner under onsdagen eller det godis jag mutat honom med de senaste dagarna, men idag var han både snäll och duktig!

Red fram längs fyrkantsspåret i alla gångarter med 10m volter inlagda lite här och var. Miro kändes fin, var rak redan från början och böjde sig rätt utan protester. Ibland tappade han högersidan något men inget extremt att hänga upp sig på. Red glatt runt där i alla gångarter, i traven red jag lätt till en början med satte mig sedan ner. Red lite förvänd galopp också, fick en riktigt bra känsla där han verkligen bar upp sig ordentligt!

La sedan lite mer fokus på traven eftersom galoppen kändes bra, jobbade med att hålla honom rak på rakt spår men la även in volter och sådant för att få med böjningen. Jobbade mycket på medellinjen, la in volter längs den samt höll honom rak. I övrigt jobbade jag mycket med själva uppridningarna och att han skulle vara ordentlig böjd både i upp- och utridningen. Red dessutom lite skänkelvikningar med bra flyt. Avslutade sedan med lite halter och ryggningar som i LA:1 innan jag gav mig.

Fick verkligen till känslan idag. Pernilla var in och stöttade lite dessutom och höll med om att han såg fin ut. Bra flyt och en fin känsla, där han sög tag i bettet utan att bli för på i handen. Kan leva länge på ridkänslan verkligen, kan knappt sätta orden på den. Huvudet höll han inte alls på med, kanske för att vi var inne, men ändå helt underbart! Gäller bara att vara mycket fokuserad på den där högersidan så att han inte lurar en lite och lägger sig emot högerskänkeln, måste hela tiden hålla koll på den för anars brister det. Massor av beröm till världens finaste ponny blev det i alla fall, kan jag säga.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback