Jumanji - 8 maj 2013

Publicerat av Jennie Börs den 08 Maj 2013 kl. 22:15 i Ridpass - Jumanji
Det blev Jumanjiridning även idag! Idag blev det dock ridbanan då det var lektion inomhus, vilket kanske inte var det mest optimala men så blev det. Det blev ett väldigt lugnt pass, dels skulle han bara gå lite lätt och dels kändes han lite loj. Han blir lätt påverkad av värmen den lilla ponnyn.

Efter framskrittningen började vi i alla fall med att trava igång lite. Jumanji kändes väldigt av och lite spänd, därför travade vi bara några varv åt vardera håll innan han fick galoppera. I galoppen fick han lite mer egen motor och kändes dessutom fin, lite småstark men det är sånt som man får ta. Rullade bara på i lättsits och varierade språnglängden lite försiktigt.

Avslutade sedan med att trava lite till. Han kändes fortfarande lite loj men det blev mycket bättre! Red lite volter och sådär för att känna att han kom igenom kroppen vilket han även gjorde. Han kändes avslappnad och jag kunde enkelt göra byten mellan varven.

Klart nöjd med ridpasset med tanke på kraven. Sedan kan man givetvis önska mer men man kan heller inte få allt alla gånger!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback