Insjöns Ridklubb: 4 maj 2013

Publicerat av Jennie Börs den 04 Maj 2013 kl. 22:51 i Tävling
Idag harjag varit iväg på hopptävling med Johanna och Jumanji, första utomhus starten för i år! Tidig morgon, snabb tävlingsdag och lite halvdant väder, men man ska inte klaga på något av det. Mer detaljerade beskrivningar än det här kommer med största sannolikhet att dyka upp på Johannas blogg!

70cm (LD-10)
Det blev två stopp på hinder nummer två, men därefter hittade de till ett bra flyt där de enkelt kom över resten av hindren. Stoppen kändes mest som en vrånghet, hindret var inte tittigt och det var inget farligt runt omkring utan han bara dog några meter innan hindret. Det positiva var i alla fall att de hittade till rätt flyt efter de där stoppen! Blev även lite tidsfel.


80cm (LD)
Här gick de in och stannade tre gånger på första hindret, precis av samma orsak som i första klassen. I omstarten kom de över första hindret på första försöket, sedan kom nästa stopp på hinder nummer tre. De tog sig sedan över det men hittade inget flyt till nästa hindret i linjen, det blev därför ett stopp till. De tog om det och kom över, Johanna valde sedan att utgå.


Överlag måste jag säga att Jumanji såg väldigt fin ut på framridningen. Han såg rund och fin ut i kroppen och steget, riktigt roligt att se honom på det sättet. Han är allt förbaskat snygg den lilla ponnyn!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback