Påskhoppning: 29 mars 2013

Publicerat av Jennie Börs den 29 Mars 2013 kl. 22:20 i Tävling
På långfredagen brukar det anordnas Påskhoppning i stallet, i år var inget undantag. Johanna var med och hoppade gjorde två starter på vardera ponny medan jag var allt från outfitmaker till hästskötare till fotograf.

Miro

30cm
De hoppade först en riktigt låg höjd, en självförtroenderunda där de kunde titta och lära känna hindren lite. Runt banan kom de utan problem, Miro var taggad, backade inte av på hindren eller tittade till vilket resulterade i en nolla. Över tar han sig på sitt eget lilla sätt, det är verkligen allting annat än stiliga hopp eftersom han tycker det är både för roligt och för lågt för att kunna hoppa som en normal häst.

50cm
Även här kom de runt banan utan problem, Miro tuffar på och är väldigt nöjd med livet vilket resulterar i att sprången inte blir de vackraste. Huvudsaken är dock att de tar sig över hindren och de gjorde de, en nolla även här!

Miro skötte sig verkligen bra och visade att han börjar bli en stor kille. Han hoppar helt utan problem, inga som helst tendenser till tvärnitar som en tusendelssekund senare följs av en 180 graderssväng i fullfart åt andra hållet trots att hindren hoppades mot läktaren. På sin höjd skyggade han till några gånger vid applåder eller häftigare rörelse, men det är smällar man får ta lite titt som tätt tycker jag!


Jumanji

70cm (LD-10)
En fin runda med bra flyt, både i grunden och omhoppningen. Följande ledde till en dubbelnolla och tredjeplacering!

80cm (LD)
På andra hindret ställde Jumanji först inte upp, en liten onödig nit från hans sida. När de sedan kom på det igen blev det ytterligare ett stopp, det tar dock Johanna på sig. De kom sedan över och därefter hittade de tillbaka till flytet vilket resten av banan. Förutom de två stoppen var det en fin runda så de lägger de bakom sig!


Kommentarer
Kommentar av: Emma-TeamGustafsson

Hejsan! Såg att du stog och fotade lite under Påskhoppningen. Undrar om du tog några bilder på mig och Daisy?, dina bilder är så fina så det skulle vara snällt om du isåfall ville skicka dom bilderna till mig.

Tack på förhand

Svar: Hej! Tyvärr blev det bara fotat i Johannas framridningsgrupper då jag sprang runt lite varstans där emellan. :(
Jennie Börs

2013-04-09 @ 22:51:21
Blogg: http://teamgustafsson.blogg.se
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback