På önskelistan

Publicerat av Jennie Börs den 05 Mars 2013 kl. 10:33 i Allt & inget
Nu är det mindre än en månad kvar till min artonde födelsedag, helt galet! Jag förstår inte riktigt vart åren har tagit vägen faktiskt om jag ska vara ärlig. Som vanligt när det är dags för julafton eller födelsedag kommer frågan "Vad önskar du dig?", lika svår att svara på varje gång. Vissa saker går inte att önska sig i present och det som jag vill ha är oftast i en väldigt hög prisklass, haha.

Här kommer i alla fall en lista med en del saker jag vill ha, de flesta i en lite högre prisklass men den är svårt att hålla ner. Vissa är i en väldigt hög prisklass men jag förväntar mig inte precis att jag ska få allt som finns med här, drömma får man alltid! Understrykningarna är direktlänkar till vart produkterna kan finnas.
 
Enfärgade huvor, en i svart och en i marinblå i storlek full, känner jag verkligen är en hög prioritet eftersom huvor används flitigt. Dessa från Eskadron och Equiline tycker jag är lagom enkla och dessutom snygga.

Är helt kär i Paarden Bijux pannbanden och har nu efter många om och men kommit fram till att jag hellst av allt vill ha ett som går i rosa. Frågan är bara om jag ska ha ett med små rosa stenar och stora silverstenar eller små rosa stenar och stora pärlor, båda två är ju väldigt fina. Svart läder, storlek full och silverhållare ska det vara i alla fall.

Ett nytt tävlingsschabrak som går i rosa vill jag också ha, ett specialbeställt från Anna Scarpati. Vit grundfärg med ljusrosa kantband och sedan tre passpoaler i färgerna silver-ljusrosa-silver. Nu är det inte ett AS-schabrak på bilden, men bara för att visa färgerna.

En stövelväska och kavajgarderob från samma serie som min hjälmväska, givetvis i rött. Nya stövlarna vill givetvis ha en egen väska (vill fortfarande ha de gamla i min nuvarande) och kavajskyddet jag har nu börjar ge upp. Om jag inte sett helt fel har jag sprungit förbi båda sakerna på Norells.

Känner att det är dags att skaffa ett par silversporrar till dressyrstövlarna, mina gummiklädda passar inte riktigt in där. Mina silversporrar som jag hade har dessutom gått sönder. Dessa från Sprenger står absolut högst upp på önskelistan, givetvis i längden 15mm.

Dessa ridskor från Ariat skulle jag mer än gärna vilja ha som vardagsskor, givetvis i svart. Känns hopplöst att hitta ett par skor till vardags som jag verkligen är nöjd med och ridskor är både snygga och sköna att gå i, så varför inte?

I dagens läge är det i stort sätt enbart teleobjektivet, vilket inte passar till all typ av fotografering. Just nu står det här objektivet, ett Nikon AF-S 50/1,4G, högst upp på önskelista inom kameratillbehörskategorin.

En ny dator, helst av allt en MacBook Pro med Retinaskärm. Nästa dator som kommer i min ägo ska vara från Apple, den saken har jag klar för mig i alla fall.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback