Miro - 7 mars 2013

Publicerat av Jennie Börs den 07 Mars 2013 kl. 22:00 i Ridpass - Miro
Red i ridhushålet idag, fortsatte att jobba vidare med samma sak som på måndagens träning.

När jag skrittat fram honom en stund för hand satt jag upp och började jobba skritten, fokus på att han skulle vara rakriktad och samtidigt bjuda framåt ordentligt. Gick över till trav och arbetade vidare på samma sätt även där. Gjorde även senare samma sak även i galoppen. Fokusen var verkligen att han skulle gå fram ordentligt, han skulle ta skänkeln NU och inte en halv långsida senare. I det skulle han även vara rak. Arbetade honom även lite på volten i trav, fortfarande samma tänk där. Ställde honom även lite utåt i det för att få honom bättre i rakriktningen, men han skulle fortfarande gå fram ordentligt.

Jag kan inte direkt säga att jag är nöjd med passet. Miro var lite småupprörd, spänd och lite stressad vilket även smittar av sig på mig. Fick i alla fall till en relativt bra känsla tillslut, när jag skulle göra sista avbrottet till skritt fick jag rätt känsla och sug vilket gjorde allt lite bättre. Just nu längtar jag fruktansvärt mycket till det är ridbart på ridbanan, börjar bli trött på att trängas i ridhuset nu...

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback