Miro - 3 mars 2013

Publicerat av Jennie Börs den 03 Mars 2013 kl. 20:41 i Ridpass - Miro
Dagens promenad blev inne i ridhuset, det är isgata på mina promenadställen (inte ens sandat) så jag var inget vidare sugen på att gå ut och halka runt (båda visserligen utrustade med broddar om så varit fallet, men ändå).

Började med att promenera honom tio minuter åt varje håll i ridhuset, enda kravet jag hade på honom var att han skulle promenera på med bra framåtbjudning och någorlunda avslappnat vilket han även gjorde. Därefter passade jag på att arbeta lite mer när vi ändå hade möjlighet, började med att göra serpentinbågar över medellinjen där jag även gjorde dem från både hans vänstra och högra sida. Han lyssnade bra och blev allt rakare över medellinjen. Sedan gjorde vi "skänkelvikning" på kvartslinjen, på en mjuk linje flyttade vi ut mot fyrkantsspåret och han förstod och gjorde helt rätt.

Avslutade sedan med att ha lite lydnadsövning genom att göra halt, ur vissa gjorde vi även ryggningar. När jag går på vänstersidan är det inga problem som helst, när jag går på högersidan blir han dock lite osäker. Han lyssnar bra och så men eftersom det är ovant blir han lite mer eftertänksam. Totalt var vi inne i ridhuset i strax över 40 minuter och jag är nöjd med Miro, han skötte sig bra och gjorde det jag bad honom. Avslutade givetvis med lite stretching i boxen när vi kom in dit igen.

Ponnyprinsarna och jag för precis ett år sedan.

Kommentarer
Kommentar av: Andrietta Svärdh

Jag frågar runt lite random nu, men du söker inte någon bloggpartner? Haha ;)

Svar: Inget jag funderat på i dagens läge, tyvärr. :)
Jennie Börs

2013-03-03 @ 21:07:39
Blogg: http://andriettajosefin.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback