Miro - 18 mars 2013

Publicerat av Jennie Börs den 18 Mars 2013 kl. 21:50 i Ridpass - Miro
Idag var det äntligen dags för lite Hedenslundträning igen, sex veckor sedan sist! Nu har jag visserligen tränat för Pernilla på hemmaplan, men det är alltid lite extra att åka iväg och träna.

Redan när jag skrittade fram Miro för hand märkte jag att idag var en attityddag, han gick nämligen och slängde med huvudet och hade sig. Frusta hade han dock inga som hellst problem med, för de kom gång på gång. Satt upp och red lite lätt i skritten bara innan jag började trava, slänget med huvudet avtog då i princip helt (kom någon släng ibland) och han fortsatte att frusta på. I framridningen jobbade jag mest med att hitta känslan i lättridningen eftersom jag ännu inte hittat den i nya sadeln och att Miro skulle vara rak, böjd samt lyssna framåt. Galopperade även något varv och Miro var riktigt piggelin.

När själva träningen började travade vi först på fyrkantsspåret med en 10m volt på varje långsida. Miro var väldigt på och ville framåt så fick sätta tillbaka honom för att takten inte skulle rinna iväg för mycket, men annars fungerade det fint. Kom verkligen åt honom i volterna och jag fick aktivt jobba med att få med mig min högeraxel i vänstervarvet.

Vi gick sedan in och jobbade på volten i vänstervarvet, fick sätta mig ner och först hitta 20m voltspåret. Efter en stund började vi minska volten och idag fick jag inte alls samma ostbågskänsla som i lördags, han hade helt eneklet hittat in ett snäpp i ramen där igen. Vi red även några skänkelvikningar åt vänster som flöt på fint. När vi tagit igenom volten fick jag trava lite till på fyrkantsspåret innan vi fick skritta lite. I skritten jobbade vi med att verkligen hitta den ökade skritten.

Fortsatte sedan med voltarbetet åt höger. På 20m volten fick jag verkligen en bra känsla kan jag säga, kände hur vi fick med oss högerbak ordentligt. När vi skulle börja minska började han successivt att protestera igen igen genom att trycka ut yttebogen och förvsinna åt sidan. När jag väl fångat in de ordentligt testar han istället nästa väg, att falla inåt. Men trägeln vinner och tillslut kunde han gå på en mindre volt.

Avslutade sedan med att rida lite på fyrkantsspåret och precis som i lördags blev han väldigt fin av att krångla lite. Han travar på för kung och fosterland samtidigt som han hittar bra fram till bettet. Fick rida ytterligare lite 10m volter och sedan galopperade vi även några varv på mittvolten åt båda hållen som avslutning innan avtravningen.

Jag är nöjd med träningen. Miro kändes fin och min ridning kändes stabil. Det känns som att vi börjar komma igång ordentligt nu efter allting och det känns väldigt bra och motiverande måste jag säga. Kan inte klaga på så mycket förutom att han ska hålla på och krångla i högerböjningen, men det är väl en fas han behöver komma igenom just nu.

Kommentarer
Kommentar av: bella

Hej! Läser din blogg dagligen och den är så bra!!! Sluta aldrig blogga plz!

Och du har så fin header... hur har du gjort själva designen och hur har du gjort den så personlig? tack på förhand:)

Svar: Tack så mycket! Roligt att du gillar bloggen. :) Jag har gjord både design och header själv, vad som gjort den så personlig vet jag inte. Men jag har hämtat designinspiration från flera olika bloggar och sedan mixat och matchat ihop det på ett sätt som jag själv gillade, det är bara fantasin som sätter gränserna! :)
Jennie Börs

2013-03-19 @ 16:42:45
Blogg: http://bellaaaasblogg.bloggplatsen.se
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback