Miro - 15 mars 2013

Publicerat av Jennie Börs den 15 Mars 2013 kl. 22:36 i Ridpass - Miro
Idag blev det ridning på Miro igen, hoppsadel och novabett var vi utrustade med. Fokusen låg på rakriktning, böjning och framåttänk som den senaste tiden.

Efter framskrittning både för hand och uppsuttet började vi trava lite längs fyrkantsspåret, han kändes bra framåt och protesterade varken för böjning eller rakriktning. Travade lite åt båda hållen innan jag fattade galopp, där lät jag honom rulla på längs hela fyrkantsspåret under lättsits. Galopperade på så åt båda hållen och kände verkligen att det fanns power i honom, det är ju så roligt att galoppera!

När vi busgalopperat kontrollerat satte jag mig ner och fortsatte med galoppen, varierade mellan arbetsgalopp och framåtgalopp. Han kändes lydig och fin och tyckte nog att det där var helskoj, längtar verkligen tills vi kan bolla på med det här arbetet utomhus. Fortsatte att enbart rida på fyrkantsspåret och följande i båda varven.

Avslutade sedan med att trava av honom, lite varierat mellan varven. Först var han lite väl på men efter en stund kom han tillbaka bra och jobbade på med en bra aktivitet och avspändhet. Hittade verkligen en bra känsla i båda varven och att komma ut bra i hörnen var inga problem.

Jag är nöjd med ridpasset, blev mest fokus på galoppen idag vilket jag även tänkt från början. Miro var duktig och det kändes verkligen som vi hittade rätt i det arbetet som han behöver just nu.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback