Miro - 10 mars 2013

Publicerat av Jennie Börs den 10 Mars 2013 kl. 16:22 i Ridpass - Miro
Idag fortsatte vi med samma arbete som igår, idag hade vi dock hoppsadel och novabettet åkte på även det. Det var väldigt länge sedan jag red på det nu (har dock tagit en del promenader med det) och det känns som Miro trivs bättre från början på det nuförtiden, vilket enligt mig är bra!

Skrittade först fram honom för hand innan jag satt upp och började jobba skritten. Passet igenom jobbade jag som igår, fokus på framåtläge i både rakriktning och böjning. Han var väldigt duktig i alla gångarter, vill framåt av sig själv utan att backa av. I galoppen blev det lite mer fartfyllt än igår, enklare att gasa på ordentligt i hoppsadeln i lättsits. Fick ett härligt sug i handen och allting flöt på som det ska göra. Varierade mellan fyrkantsspårsridning och på 20m volten, men höll mig mest längs fyrkantsspåret. Jag är nöjd med både Miro och ridpasset.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback