Miro - 1 mars 2013

Publicerat av Jennie Börs den 01 Mars 2013 kl. 21:28 i Ridpass - Miro
Idag fortsatte vi att jobba på ytterligare på det rakriktande arbetet, även idag samma tänk som tidigare.

Skrittade först fram honom för hand innan jag satt upp och jobbade skritten. Idag började vi att arbeta på volten från början och det fortsatte vi även med i traven. När vi travat lite åt båda hållen tog vi galoppen, idag vågade jag kräva lite ytterligare av honom med rakriktningen och tänkte på samma sätt som i traven även om jag inte ställde honom lika ordentligt utåt, allting fortfarande i lättsits. Han accepterade det hela väldigt bra och som beröm fick han då galoppera på fritt en stund.

Fortsatte sedan ytterligare lite med travarbetet på volten innan jag gick ut och arbetade honom på raka spår. Idag kunde jag även börja variera tempot ganska så ordentligt och han lyssnade fortfarande väldigt bra och höll sig inom sin ram.

Jag är nöjd med ridpasset, känns som det släpper någonting nytt hela tiden. Han fortsätter att frusta på och vara positiv, så jag kan inte vara annat än en nöjd ryttare.

Kommentarer
Kommentar av: 123

tycker ni är så fina ihop!:-) hur ofta köper du nya saker? (inom hästen) får du köpa allt själv? kram

Svar: Tack så mycket! :) Angående frågan kommer svaret upp i ett inlägg inom kort. Kram!
Jennie Börs

2013-03-02 @ 11:33:41
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback