För att vara på den säkra sidan

Publicerat av Jennie Börs den 02 Mars 2013 kl. 21:14 i Vardag
Imorse var jag på plats i stallet strax efter sju på morgonen för att bortsa av Miro och förbereda inför hans massagetid vid halv åtta. Givetvis hade han sovit gott som alltid, Pernilla uttryckte en gång att han snarare sover under bädden än på den och det stämmer antagligen in väldigt väl.

Vi bestämde oss för i veckan att boka in ytterligare en massagetid för att verkligen vara på den säkra sidan över att spänningen han dragit på sig i bogen, antagligen efter att ha dragit av sig en sko i hagen, verkligen skulle gett sig helt. Även om han inte visat något obehag vid ridning har vi känt en liten spänning och därför ville vi helt enkelt vara säkra på att allt släppte. En minimal spänning fanns fortfarande kvar, därför fick han ytterligare en behandling där med både akupunktur och laser utöver vanlig massage. Även resten av kroppen blev genom masserad när hon ändå var där, en prins förtjänar ju det bästa, inte sant?


Nu ska i alla fall alla spänningar i bogen vara borta. På måndag ska jag rida för Pernilla för att få ytterligare en koll på hur snedheten ser ut, förhoppningsvis har det blivit lite bättre i alla fall och även för att komma vidare för att komma tillbaka dit vi var innan. På tisdag ska vi åka ner till Mustang Hästsport för att prova ut två nya sadlar, en hoppsadel och en dressyrsadel, och förhoppningsvis ska vi hitta något i alla fall.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback