Dagsläge och framtid

Publicerat av Jennie Börs den 09 Mars 2013 kl. 23:49 i Vardag
Jag minns hur jag i januari nämnde att jag i år förhoppningsvis (med ett peppar, peppar efter) skulle kunna starta tävlingssäsongen som planerat i år, men icke. Det var allt innan Miro drog av sig en sko och drog på sig en rejäl spänning i bogen och på den tiden vi trodde att vårt sadelproblem var enkelt att lösa. Två månader senare sitter jag här och vet att det inte blev som planerat.

Teoretiskt sätt hade jag kunnat starta Miro idag, men det kändes helt fel. När jag tog beslutet för en vecka sedan kände jag att det inte kändes rätt för någon part, jag kände inte att jag kunde ge varken mig eller Miro tillräckligt bra förutsättningar för att kunna genomföra starten. Positiva upplevelser i tävlingssituation tror jag är viktigt för oss och jag ville helt enkelt inte dra ett allt för osäkert kort.


Igår hade jag i alla fall utvecklingssamtal, en möjlighet vi får genom projektet. Det finns möjlighet till att ha det både i hoppning och dressyr men eftersom mina tävlingsambitioner enbart inriktar sig på dressyr håller jag mig till det, därför hade jag det med Pernilla. Till en början fick jag fylla i en lapp där jag fick bedömma olika punkter om mig själv och Miro från skala 1-10 på hur jag tycker vi ligger idag, supersvårt tycker jag att gardera sig själv och hästen på följande sätt. Mycket 8:or blev det men även en del högre och lägre.

När det var ifyllt tittade vi lite på siffrorna och pratade lite om varför jag satt den siffran, vad som saknades för att nå till en högre siffra och så vidare. Vi jämförde även punkterna med mina tävlingsmål och pratade om vad som behövdes göras för att nå dit jag ville. Nu har många siffror sjunkit i och med allt trubbel vi haft under senaste månaden, men vi har nu en plan på hur vi ska jobba vidare för att komma tillbaka och även utvecklas vidare för att nå dit jag vill. Jag är nöjd med samtalet, fick en hel del klartecken vilket känns bra.

När det kommer till tävlingsplaneringen är det ytterligare en månad kvar till min och Miros årsdebut, under den tiden har vi planerat in minst en träning i veckan för Pernilla. Jag känner själv att jag behöver en del extra stöttning i dagens läge och är väldigt tacksam för att det går att lösa på ett sådant bra sätt!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback