Miro - 1 juni 2013

Publicerat av Jennie Börs den 01 Juni 2013 kl. 23:01 i Ridpass - Miro
Blev sent trimpass i ridhuset efter alla tävlingar var slut. Dressyrsadel på och samma fokus som under gårdagens pass.

Började på fyrkantsspåret med 10m volter inlagda i trav och galopp, fokus på rakriktningen och böjningen. I galoppen red jag även lite förvänd, jobbade mycket även där med böjning och rakriktning men då mest på fyrkantsspåret samt någon båge. Jobbade även en del på medellinjen, framför allt i trav men även lite i galopp. La in lite volter och halter, hela tiden fokus på att han inte hände upp sig lite på högersidan. Avslutade sedan med lite skänkelvikningar, Miro bjöd på flashighet som aldrig förr. Helt korrekt på linjen med världens flyt och gång, tänk vad lite upprördhet över att Jumanji försvann kan göra.

Lite kort sammanfattat om vad vi gjorde bara. Känslan var snäppet bättre än gårdagen, idag hittade vi ännu lite mera flyt och han började dessutom att verkligen bjuda framåt helt av egen maskin. Fick till riktigt bra uppridningar och skänkelvikningarna kan jag knappt sätta orden på. Ett ridpass att leva på!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback