Ungdomsledarjackan på

Publicerat av Jennie Börs den 25 Januari 2013 kl. 21:59 i Vardag
Idag fick ungdomsledarjackan åka på, av en annan anledning än att jag inte ville köra på dunväst+MH-jacka med trasig dragkedja (det sistnämnda kör jag dock oftast på trots allt, bästa kombon, haha!). Anledningen till jackvalet var i alla fall för att idag hjälpte jag till på nybörjarlektionernas teoritimmar, det gäller att visa sin kompetens vid rätt tillfälle helt enkelt.

I första gruppen var det borstning av ponnyer som gällde, vilket betydde att jag mest bara behövde hjälpa till att lyfta lite hovar och liknande små hjälpande saker. Andra gruppen hade sadling och tränsning så där fick jag stå och vägleda där det behövdes, men de hade väldigt bra koll själva trots så jag behövde inte göra speciellt mycket egentligen. Sista gruppen skulle smörja, så då passade jag på att putsa av mitt gamla remontträns som mest hängt och samlat damm det senaste året.

I övrigt hann jag med insläpp och lite ridning av Miro, annars har det varit en relativt lugn stallkväll. Vi hade även kvällsfodringen men det fixade pappa själv medan jag städade undan.

Var bara tvungen att bjuda på två bilder från min skötartid. Först en älskad och saknad Zanzibar och sedan en liten älskad bus Blacky som förövrigt fått endel pussar idag. ♥

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback