Nytt åt, nya möjligheter

Publicerat av Jennie Börs den 01 Januari 2013 kl. 21:52 i Allt & inget
Nytt år betyder nya möjligheter. Vissa ser det nya året som en nystart på ett nytt liv, där man lägger 2012 bakom sig och börjar leva nytt 2013. Jag däremot kommer fortsätta leva precis som innan, 2013 är 2012 uppföljare. Likt som 2012 var en uppföljare av 2011. Jag är nöjd med mitt liv precis som det är. Mitt liv behöver ingen omstart, det behöver bara utvecklas och gå framåt.

Jag har inte gett några nyårslöften, det brukar ändå bara sluta med att de bryts ändå. Det är bättre att ta livet som det kommer och göra det till det bästa, utan att känna krav på sig själv att man måste hålla det man lovat. Personligen har jag, likt som många andra har, satt upp mina egna små mål att jobba mot istället. Mycket bättre tycker jag, jag blir mer motiverad till att nå ett mål än att leva upp till ett löfte.

Nu hoppas jag på att 2013 har minst lika mycket att erbjuda på som föregående år. Jag kan dock fortfarande inte förstå att mitt sista ponnyår nu har börjat och att jag fyller arton på långfredagen. Vart har åren tagit vägen?


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback