Miro - 25 januari 2013

Publicerat av Jennie Börs den 25 Januari 2013 kl. 22:19 i Ridpass - Miro
Idag red jag ordentligt och i ridhuset för första gången efter måndagens massage, med en bra och positiv känsla. Miro fick även gå med remonttränset idag, han får ett annorlunda huvud men märker ingen skillnad mot aachentränset och variation är aldrig fel.

Red mest lite basic som vi jobbat mycket med på träningarna, alltså att få igenom honom ordentlig i bålen. Red lite innanför fyrkantsspåret men framför allt på volt för att få igenom böjningen ordentligt. Han kändes väldigt fin faktiskt, lyssnade bra och gjorde det jag bad om utan att ifrågasätta. Fanns lagom med framåtbjudning i honom och kände inte av högerbogen som jag gjort innan (tror verkligen mycket suttit mentalt i mig, så nu när jag vet att det inte finns något "problem" överanalyserar jag inte).

Miro kändes i alla fall fin i alla gångarter och frustade ur sig ordentligt i flera omgångar. Jag kände verkligen att jag kom åt honom ordentligt idag och då menar jag framför allt i arbetet med att böja bålen. Kan inte vara annat än nöjd med ridpasset och min fina ponny idag!

Miro posar som alltid, idag var inget undantag... :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback