Miro - 1 januari 2013

Publicerat av Jennie Börs den 01 Januari 2013 kl. 21:33 i Ridpass - Miro
Första passet för året, dressyrsadeln åkte på. Genomförde dock inte alla tänkta delar för passet då vi fick lite mindre tid än planerat i ridhuset (hade garanterat kunnat gå över tiden ytterligare, men det blev lite för mycket hästar i ridhuset), men bra gick det trots det.

Började med att skritta och trava fram på fyrkantsspåret. Fokuserade på rakriktningen och bakbensengagemanget, samt hörnpasseringarna. Miro kändes väldigt fräsh och fin kan jag säga, energi så det räckte och blev över, men det är bara roligt. Red lite öppnor mot spegeln för att fånga upp honom lite och det fungerade väldigt bra, han lyssnade fint och själva skolan blev inte fyskam.

Galopparbetet tog jag på volten, började med att hitta ett bra voltspår samt få in alla delar i ramen. När jag uppnått det började jag leka lite med språnglängden, varierade mellan att sätta ihop honom lite och sedan släppa fram igen. Fungerade väldigt bra tycker jag, i högergaloppen är det mycket enklare men han kom ändå ihop bra även till vänster idag tycker jag.

Travarbetet fortsatte sedan med arbete på fyrkantsspåret, nu i nedsittning. Jobbade med att verkligen hitta fram till den lägre formen, vilket fungerade bra. I början blev han lite springig men efter ett antal halvhalter kom han till ro och lyssnade på mig. Travade även av på samma sätt.

Jag är nöjd med passet och Miro, finns inte så mycket att klaga på om man säger så. Hade tänkt att fokusera lite mer på böjningen idag men vi får helt enkelt ta det en annan dag. Idag har jag dessutom bokat in årets första träning, så på måndag är det äntligen dags att åka ut till Hedenslund igen! Det är säkert 1,5 månad sedan sits.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback