Fredagsmys

Publicerat av Jennie Börs den 18 Januari 2013 kl. 21:24 i Vardag
Idag tog jag det faktiskt lugnt hemma några timmar innan jag gav mig upp till stallet. Kokade gröt(!) som jag och Johanna åt som mellanmål och sedan tog jag det lite lugnt vid datorn innan vi gav oss iväg. Väl i stallet började Johanna fixa iordning Jumanji för lite ridning medan jag satte igång med stallsysslorna, som jag även fixade färdig medan hon red.

När jag var färdig med allt borstade jag på Miro en stund för att sedan spendera tid med honom i boxen tills Johanna var färdig. Miro var på sitt bästa myshumör och ville mer än gärna ha sällskap. Helst av allt vill han bli kliad överallt men på ögonlocket är fortfarande det absoluta favoritstället, söt som han är. Han är verkligen go den där ponnyn när han är på rätt humör.

Hjälpte sedan Johanna att plocka ihop alla saker efter ridningen och hängde fram ponnyernas tjockaste vintertäcken. Pussade sedan ponnyerna god natt innan vi återvände hemåt igen.


Kommentarer
Kommentar av: Maria

Vad härligt det lät, som en riktigt bra vinterdag! :)

Svar: Kan inte annat än hålla med! :)
Jennie Börs

2013-01-20 @ 11:44:41
Blogg: http://marshias.blogg.se
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback