Välkommen vår!

Publicerat av Jennie Börs den 25 Februari 2013 kl. 21:42 i Vardag
Dagen bjöd verkligen på ett underbart väder! Vårkänslorna spred sig verkligen i kroppen när solen lyste på en klarblå himmel trots några minusgrader ute, samtidigt som det droppade från taken och fåglarna kvittrade. Våren är helt klart min favoritårstid, i alla fall så länge förvandlingen går från snö.

Jag själv var uppe i tid i morse för att hinna motionera båda ponnyerna och fixa i stallet, Johanna är borta några dagar så har allting helt för mig själv. Jumanjis morgonhumör var inte det bästa då han stod och lyfte på bakbenen när jag gjorde i ordning honom, arbetshumöret var däremot desto bättre. När han var färdigriden ixade jag i ordning för en dag i hagen och gick sedan ut och bytte ponny ute i hagen. Gjorde sedan i ordning Miro för ett första pass på två veckor, underbar känsla! Miro fick sedan äta sin lunch inne medan jag mockade och fixade vatten till Jumanji samt plockade undan alla saker, då var han redo för att gå ut i hagen igen. När Miro var ute igen mockade jag även hans box innan jag gick hem för att äta lite lunch.

Var otroligt fotosugen under förmiddagen eftersom vädret var så underbart och som ett brev på posten fick jag ett sms från Klara som undrade om jag kunde fota Gerda. Efter lunchen drog jag mig helt enkelt bort till stallet längre bort i byn och fotograferade lite uppställningsbilder samt porträttbilder på Gerda. Resultatet från fotograferingen dyker upp under morgondagen.

Nu på kvällen var jag åter en sväng till stallet för att fixa Jumanjis bettor. Passade då på att borsta lite på ponnyerna och pussa de god natt.

Morgonsolen lyste helt underbart på åkern utanför vårt hus idag!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback