Miro - 9 februari 2013

Publicerat av Jennie Börs den 09 Februari 2013 kl. 21:14 i Ridpass - Miro
Red ett ridpass i ridhuset, i hoppsadeln idag. Jobbade vidare med samma sak som i torsdags.

Blev arbete innanför fyrkantsspåret och på 20m volten. Jobbade med rakriktningen och en jämn kontakt med handen. Till en början var Miro lite seg, konstig känsla eftersom han sällan är det. Det gick dock över efter en stund och i stället blev han väldigt framåt istället, men jag tar hellre tillbaka honom än att behöva rida på framåt. Han vile dock inte ta högerskänkeln riktigt i alla lägen, men det blev bättre och bättre.

Summeringen av ridpasset är blandade känslor. I traven hittar vi det bra men i galoppen är det destor svårare, speciellt när sadeln inte ligger riktigt där den ska.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback