Miro - 6 februari 2013

Publicerat av Jennie Börs den 06 Februari 2013 kl. 22:00 i Ridpass - Miro
Idag red jag lite för Pernilla i ridhuset hemma bara för att kolla hur Miro betedde sig, med tanke på hur det var på måndagens träning. Dest slutade även med att hon fick sitta upp och rida.

Red först fram lite individuellt, skrittade och travade då llite innanför fyrkantsspåret och jobbade mest bara med rakriktningen. När Pernilla sedan kom in fortsatte vi så och gick sedan även in och jobbade på en volt. Fortsatte att jobba med rakriktningen och vi minskade även volten för att se vad han gjorde. Han reagerade lite på samma sätt, men inte alls i samma utsträckning som i måndags. Vi galopperade även lite, längs fyrkantsspåret fungerade bra men när vi gick in på en volt så bara försvann sadeln utåt och då var det väldigt svårt att gå in på en mindre volt när både häst och sadel gick i riktning utåt.

Efter det satt Pernilla upp i stället och red. Väldigt intressant att se och hon kunde även konstatera att han var lite sne, så hon ska rida honom igen inom en snar framtid innan jag sitter upp. Har haft väldigt problem med att bli jämn i handen nu på slutet, blir för glapp i vänsterhanden och för stum i högerhanden. Det är dessutom väldigt svårt att korrigera till när Miro gärna lurar mig att göra så, därför ska hon rida innan så att han är rak redan från start när jag sitter upp.

Sadeln vi har lånat för att prova har vi bestämt oss för att inte köpa, den ligger inte still i sidled helt enkelt och det är lite för mycket pengar för att chansa. Istället ska vi prova en i stallets sadel på Miro, den såg ut att ligga bra från backen så vi får helt enkelt se hur det blir under ryttare.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback