Miro - 7 februari 2013

Publicerat av Jennie Börs den 07 Februari 2013 kl. 22:05 i Ridpass - Miro
Idag red jag i hoppsadeln för första gången på väldigt länge, har inte ridit i den förens förra söndagen. Jag som i vanliga fall alltid rider i den i princip skulle jag vilja säga. Tryckte i alla fall in mig i ridhusthålet.

Kändes att Pernilla red igår kan jag säga, han kändes jämnare än han gjort på slutet och ytterligare spänningar hade nog släppt för han frustade en hel del. För att inte greja med handen hade jag satt en rem på sadeln men den var lite fö rkort så jag fick handen för långt bak, därför red jag med tygelbrygga istället. Red mycket längs fyrkantsspåret och jobbade enbart med rakriktningen, sedan red jag även lite på en 20m volt.

I traven fick jag till en bra känsla där han kändes rak med lika mycket tryck i båda händerna, i galoppen fick jag dock inte till riktigt samma känsla. Var lite rörigt i ridhuset och jag ick ändra mitt spår så pass mycket, men det gick helt okej i alla fall. Traven kändes som sagt bra i alla fall och jag tvingade verkligen mig själv att sitta rätt och tygelbryggan gjorde att handen blev både jämn och stadig.

Jag är nöjd med ridpasset, det kändes som att jag fick fram det jag ville i skritten och traven i alla fall. Galoppen var helt okej men den kan bli mycket bättre, men å andra sidan jobbade jag den enbart på böjt spår också (hade säkert fått en bättre känsla på rakt).

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback