Miro - 3 februari 2013

Publicerat av Jennie Börs den 03 Februari 2013 kl. 21:26 i Ridpass - Miro
Idag red vi i ridhuset igen, med lånesadeln på såklart. Har nog faktiskt kommit på att jag gillar den ganska mycket, ju mer jag rider i den ju mer hemma känner jag mig.

Blev mest lite joggingarbete idag också då vi blev lite sena in i ridhuset, men det är nyttigt det också. Mycket jobb på fyrkantsspåret och på volten, Miro kändes fin och det känns verkligen att jag få in honom rätt i ramen. Vi red lite tempoväxlingar genom att variera gångarternas tempo (men i samma takt givetvis) och han lyssnade bra på det. I galoppen kändes det verkligen som att jag fick tillbaka honom bra, han blir lite öppen i formen men så länge bakbenen jobbar på bra är det på god väg i alla fall. Känner verkligen att jag får tag i honom i galoppen, riktigt härlig känsla.

Hade önskat att jag fått tillfälle att rida lite mer nedsuttet i traven än vad det blev men jag får nöja mig med det lilla i alla fall. Kändes i alla fall som att jag fick tag på honom bra i det arbetet som vi hann med, så det känns positivt.

Summerat av allt är jag nöjd med ridpasset. Miro skötte sig bra och gjorde som han skulle, förutom att han ruskade på huvudet(?) lite till och från. Vad det berodde på är en fråga för sig, för några knott finns det då inte att skylla på såhär mitt i vintern. Antagligen var det bara en engångsförelse, vi får väl se om det återkommer helt enkelt.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback