Miro - 28 februari 2013

Publicerat av Jennie Börs den 28 Februari 2013 kl. 21:18 i Ridpass - Miro
Red ett pass i ridhuset med samma tänk rakhetstänk som under tisdagens träning, repetition och chans till att få honom rakar från grunden igen helt enkelt.

Började med att skritta honom en bra stund för hans innan jag satte mig upp och arbetade skritten på både rakt spår och på volten i båda varven. Övergick sedan till trav och jobbade vidare på samma sätt. När jag känt på honom lite åt båda hållen på volten tog jag lite galopp, även den på volt då han idag var otroligt spänd nere vid läktaren. Lät honom jobba på väldigt fritt under lättsits, men korrigerade ändå lite enkelt bara för att han skulle hålla sig så rak som möjligt. Fortsatte sedan att jobba vidare med arbetet på volten i traven innan vi skrittade av igen.

Jag är nöjd med passet, Miro accepterade allting väldigt bra och kom in mer och mer i ramen. Han fortsätter att frusta ordentligt vid flera tillfällen när någonting släpper i kroppen på honom och han arbetar på med en positiv attityd. Duktig ponny helt enkelt!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback