Miro - 26 februari 2013

Publicerat av Jennie Börs den 26 Februari 2013 kl. 19:47 i Ridpass - Miro
Idag tränade jag som nämnde tidigare för Pernilla. Dressyrträning var väl tanken men jag och Miro såg nog snarare ut som ett hoppekipage, haha. Ensamma om det var vi då inte, idag red alla dressyrryttare i just hoppsadel.

Jag började med att ta Miro på en liten promenad innan vi gick in i ridhuset, blev väl en kvart sådär ute längs vägen. Miro tyckte jag var väldigt konstig tror jag, promenera utomhus med sadel var lite mystiskt. Han kunde i alla fall både slappna av och frusta. När vi kom in i ridhuset blev det ytterligare en tio minuters skrittande för hand, det var lite försenat så då passade jag på. Där fick Miro ytterligare några fler frusttillfällen. Satt sedan upp och skrittjobbade honom i en tio minuter innan jag tog lite trav. Jobbade mest med att få in högerbak, framför allt på volten, men även mycket med mig själv. Miro släppte efter och slappnade av, frustningarna kom även dem.

När själva träningen började fortsatte vi att jobba på med att få högerbak in ordentligt under kroppen. Blev mycket jobb på 20m volten med små bitar här och där på fyrkantsspåret. Fick jobba mycket med att ställa honom utåt ordentligt och ta igenom för att sedan mjukt och fint ställa honom rätt igen. Korrigeringarna fick komma eftersom han hittade på sedan, han är ju smart så när man kommer åt en sak måste han prova en annan. Han släppte i alla fall efter fint och hittade in bra i ramen. Bitvis var han finare än andra, men i det stora hela var det bra.

Jag är nöjd med träningen, kändes verkligen nyttig att få extra ögon på sig under hela ridpasset. Även om det så handlade om att vi red lätt på en volt i trav större delen av en träningen är det vad som behövs för att han ska hitta tillbaka. Miro var dessutom duktig idag, även om han spände till lite bitvis hittade han å andra sidan helt rätt andra stunder, han kämpade på bra. Miro visade ingeting idag heller, skönt, för även om vi inte red några mindre spår eller så pressade vi ände en del. I övrigt kände jag mig stabil i min ridning idag!

Så här fin var Miro idag, jag matchade med svarta ridbyxor, turkos tröja och svart dunväst!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback