Miro - 15-18 februari 2013

Publicerat av Jennie Börs den 18 Februari 2013 kl. 21:40 i Ridpass - Miro
De senaste fyra dagarna har jag promenerat Miro för hand, helt enligt planerna. Våra promenader har sträckt sig mellan 30-40 minuter och fokuset har jag lagt på att få en avspänd häst, givetvis. Har verkligen funnit ett sätt för att ordentligt kunna rama in bakbenen på honom från backen och det är verkligen häftigt att se hur så lite kan göra så mycket.

Miro har överlag varit avspänd och fin, visst har det funnits stunder då han spänner till men han kan sedan släppa det och komma till ro igen. Han har fått med sig sina bakben ordentligt under promenaderna och fått ner och ut halsen, vilket leder till att han får sträcka ut sig ordentligt. Spänningar har släppt och han har varit glad och positiv.

Finns inget att klaga på helt enkelt, det här med att promeneras för hand är verkligen någonting som Miro är bra på! Givetvis har vi avrundat det hela med den vanliga stretchingen.

Hittade en bild på en lurvig Miro, tagen förra våren.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback