Miro - 1 februari 2013

Publicerat av Jennie Börs den 01 Februari 2013 kl. 20:40 i Ridpass - Miro

Ibland får man använda sin fantasi, så det gjorde jag under dagens ridpass. Jag hade planerat att promenera Miro för hand men eftersom det bokstavligt talat är isgata ute tyckte jag inte att det var någon bra idé. Istället skrittade jag på den uppskottade transportparkeringen, isig även den men sandad i alla fall.

Jag vågade inte göra så mycket mer än rida på ett kvadratiskt spår och lägga lite volter, men Miro fick jobba lite i alla fall. Fick en relativt bra ridkänsla, vågade som sagt inte kräva allt för mycket utan jobbade mest på att han skulle spåra och vara ställd åt det håll som jag ville. Miro skrittade i alla fall på bra och var nöjd, inte alla speciellt spänd eller tittig på saker faktiskt. Visst tittade han lite och sådär, men inget överdrivet fjant.

Red såklart i lånesadeln, det gäller att ta vara på alla tillfällen. Vill fortfarande inte uttala mig helt om vad jag tycker till hundra procent ännu då dagens ridpass inte gav en helt ärlig chans. Lånade i alla fall Jumanjis träns till, det här med olika läderfärger har jag lite svårt med. Miro passar faktiskt bra i en mörkare brun tycker jag och i kombination med marinblått är det verkligen galet snyggt. Dock planerar jag inte att byta till brunt trots det, svart ska det allt vara i dressyren till Miros färg tycker jag! :)


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback