Massage och gangsterponnyer

Publicerat av Jennie Börs den 20 Februari 2013 kl. 17:07 i Vardag
Miro är nu genomkollad och det som hittades var: väldiga spänningar i vänsterbogen. Han har därför fått både akupunktur och laserbehandling där, men även massage och stretching. Hon sa att det blev stor skillnad från när hon började tills hon var klar, så det känns skönt. Om det nu är följande som spökat i ridningen kan vi ju bara hoppas, han har ju trots allt går upp två spår och släppt ut vänsterbogen på rakt spår samtidigt som han reagerat på böjningen till höger. När det kommer till högerböjningen har det då antagligen stramat i hans yttersida och han har därmed då vänt hela sig utåt för att slippa stramningen i yttersidan.

Hon masserade även igenom hela kroppen och satte lite nålar i ryggen, mest i förebyggande syfte. Hon tog även och fixade till bakdelen lite extra i ett förebyggande syfte. Planen nu är att ta det lugnt några dagar med promenader, gärna med lite svängar och böjda spår. Sedan tyckte hon att jag skulle prova att longera honom någon gång innan jag började rida igen. Så nu ska jag lägga upp en liten plan och sedan håller jag tummen för att han är normal igen!


Utöver massagen idag har Miro och Jumanji varit på rymmen. Om det var åtta stolp är nerdragna i hagen och tråden trasig, så de hade varit ute på äventyr. Som tur var hade det hållit sig på anläggningens marker i alla fall. Vi gissar på att det är Jumanji som är den största boven i dramat, Miro har nämligen en väldigt respekt för tråden. De har då i alla fall ställt till det i alla fall, att få ner nya stolp är inte helt lätt såhär års. Idag har de därför stått inne men imorgon ska de prova att släppa dem på lilla ridbanan, så vi får väl se hur det går. Annars får vi komma upp med en plan B!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback