Through the dark

Publicerat av Jennie Börs den 28 December 2013 kl. 22:03 i Vardag
Dagen började med att jag blev inringd för jobb i stallet på grund av en utebliven stalltjänstpersonal. Helt plötsligt blev det mycket lättare att ta sig ur sängen, hade nämligen varit vaken i 10min och legat och laddad för att gå upp och fixa stallet åt våra ponnyer. Istället blev det tre timmars jobb (en väldigt lång ras inräknad) i stallet, inte helt fel det heller.

Nu på kvällen var jag och Johanna upp för att skritta ut ponnyerna i mörkret, jag red Jumanji och hon Miro. De började väldigt laddat då Jumanji bokstavligt talat flög iväg när han fick syn på Miro först. Tokponny. Det var sedan spänd första 1/4 av turen, sedan slappnade han han riktigt bra faktiskt. Det roligaste på hela turen blev däremot när vi kom tillbaka till stallet och tränade på att gå igenom vattenpölar.

Miro gör som Miro gör när han inte vill något, lägger i backen och backar hejdlöst i en väldigt hög hastighet. Jumanji drog åt alla håll och kanter, ibland kom det även något skutt rakt upp i luften. Vi kunde i alla fall konstatera att Miro var tuffast för bara han tagit sig igenom vattnet några gånger skrittade han igenom som ingenting, Jumanji däremot drog samma procedur igen innan vi tog oss igenom. Sista vändan var dock roligast, kände verkligen hur han laddade järnet och rätt som det var hade vi hoppat över vattenpölen. Fungerade lika fint det också. Många skratt blev det!

Hopp rakr upp i luften förra vintern.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback