Lights will guide you home

Publicerat av Jennie Börs den 16 December 2013 kl. 22:07 i Vardag
Sista veckan innan jullovet, min hjärna tog jullov i torsdags och min starkaste livsgnista lika så. Just nu känns det mesta bara tungt, grått och tråkigt faktiskt, motivationen ligger nere på noll på så många plan. Ibland önskar jag bara att jag kunde spola tillbaka tiden för att bara göra om och göra rätt, eller så önskar jag att jag i alla fall kunde ha lärt mig av mina tidigare misstag. Humöret blir inte bättre av att vädret speglar precis samma visa, snön är ett minne blått och allt som finns kvar är is, slask och lite lera.

Två skoldagar kvar till jullov i alla fall. Det enda som behöver göras är en modell på ett träns (skulle så gärna vilja förverkliga det tränset, ponnyprinsarna skulle vara så söta i det!) och sedan har jag bestämt mig för att jag måste skicka in en historiauppgift som är i princip klar. Onsdagen känns väldigt lätt skolmässigt men morgondagen känns ungefär lika jobbig som idag. Förhoppningsvis får jag sova bättre inatt så jag är lite piggare, idag har jag inte varit speciellt produktiv bortsett från matten även om jag höll på att bryta ihop trots att jag fattade precis vad jag höll på med. Vi skulle räkna på datorn vilket jag inte gillar i vanliga fall, min trötthet gjorde dessutom att jag gjorde slarvfel efter slarvfel. Bara människor som gjort skills på Khan förstår min frustration efter att gång på gång missa den femte uppgiften så att det bara var att börja om igen. Skam den som ger sig. tillslut gick det när jag fokuserade ordentligt på att komma ihåg att få med minustecknen. Sedan bestämde sig min dator för att ta jullov och gjorde två startreparationer i rad under sista lektionen, inte för att jag skulle fått mer gjort även om den samarbetat.

För att komma till något hästigare kan jag berätta att jag åkte till Norells en timme efter jag slutat för att möta upp mamma, det var ett tag sedan jag var där nu. Tyvärr fann vi inte det vi sökte så vi kom därifrån tomhänta och jag var ännu mer slut. Som tur var vaknade jag till lite i alla fall när jag kom upp till stallet, små glada ponnyöron gör något med humöret. Miro var dessutom på pusshumör idag.

 
På torsdag har jag en dressyrträning inbokad, äntligen! Det blev ingen förra veckan då jag kände att jag hade så mycket annat så därför trimmade vi på själva istället. Känns lite tråkigt att jag inte kommer rida innan dess bara eftersom det inte finns några lämpliga tider i ridhuset nu måndag och tisdag, ute är det isgata. På onsdag ska Johanna hoppa Miro på min lektion för att känna lite inför söndagens julklappshoppning (som jag tyvärr kommer missa, stort minus på det). Jag ser i alla fall fram emot den i vilket fall!

Kommentarer
Kommentar av: Jenny

ska du inte ens vara i stallet på söndag eller fattade jag fel? :o :(

Svar: Nej :( Jag jobbar 7-15 så blir inget stall för mig förens efter det, känns tråkigt att missa det och kändes extra tråkigt när jag såg att du skulle vara med! Jag försökte att de skulle ha det efter jag slutat, men de ville inte anpassa sig efter mig, haha :(
Jennie Börs

2013-12-17 @ 11:42:42
Blogg: http://jeennyjohansson.blogg.se
Kommentar av: Jenny

Men vad tråkigt! Jag ska dock försöka hinna till stallet några fler dagar, såg att det fanns lite träningar och så som jag tänkt anmäla mig till :) så jobbigt att jag har min tenta efter "jullovet" bara, så kommer behöva lägga så många timmar på att plugga fast jag är hemma...

Svar: Vi får hoppas att vi ses någon annan dag, jag antar att jag kommer vara en hel del i stallet på lovet så :)
Jennie Börs

2013-12-18 @ 09:39:03
Blogg: http://jeennyjohansson.blogg.se
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback