All I want for Christmas is you

Publicerat av Jennie Börs den 23 December 2013 kl. 21:38 i Vardag
Det är dagen före julafton och ärligt talat: det känns inte alls som julen är här. Nog för att jag de senaste åren inte känt en fullständig julstämning sådär innan julafton, men i år är den verkligen totaldöd. Jag vet inte vad det är som gör det, kanske är det snön som lyser med sin frånvaro. Annars brukar alltid någon liten glimt av julstämning finnas där när julshowen i Globen är över, när hela Borlänge och Säter lyser av ljusslingor eller när grankransarna hänger på plats på hästarnas boxar.

Idag har jag och Johanna i alla fall klätt granen, det känns i alla fall lite mer som jul nu. Paketet ligger även de under granen och väntar på att delas ut för att sedan öppnas. I år har jag faktiskt inte önskat mig någonting i julklapp, jag kunde inte komma på en enda materiel sak som jag verkligen ville ha och som dessutom kändes rimlig. Det finns så mycket annat jag hellre skulle vilja ha, men de är svåra att slå in i ett paket och lägga under granen.

Jag tog i alla fall de traditionella julgransbilderna, lyckades även lura katten till att vara med och han var den som fastnade mest på bilderna. Han var inte speciellt svårflörtad när jag la en paketsäck framför granen. Fick han välja skulle han däremot ligga under granen, lite arg är han nog över att paketen tagit hans bästa sovplats.
 
 

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback