Rustade för regn

Publicerat av Jennie Börs den 19 April 2013 kl. 23:23 i Shopping
I onsdags var jag och mamma in på Norells för att leta efter ett nytt regntäcke till Jumanji. Vi hittade två stycken, ett blå/turkosrutigt från Shires (tror jag det var) och ett turkost från Bucas, det sistnämnda fick följa med hem. Det passade bra på Jumanji och han blev nöjd och glad. Idag var vi in på Norells igen för att köpa ytterligare ett lika dant täcke, fast en storlek mindre, till Miro som blev minst lika glad för sitt nya täcke.

Båda fick ett varsitt turkost, den andra korallrosa färgen föll mig nämligen inte helt i smaken. Hästarna ska nog vara Miro-färgade (mörkbruna eller svarta) för att passa i färgen, men valet föll ändå på det turkosa för det var absolut finast. Nu är de helt enkelt täckesmatchande i hagen! Deras gamla regntäcken får bli reservtäcken istället, det är egentligen inga större fel på dem (förutom att Miro bitit i Jumanjis så det är lagat både här och var) men skönt att uppdatera garderoben lite i alla fall. Det är bra att ha två uppsättningar, man vet aldrig om täckerna hinner torka eller inte över natten de perioder när det regnar som allra mest.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback