Nytt fast ändå inte

Publicerat av Jennie Börs den 20 April 2013 kl. 22:20 i Vardag
Idag har jag haft stalljour, ingenting ovanligt eller konstigt i min värld egentligen. Grejen är den att idag har jag haft jouren helt själv, för idag har jag nämligen fått betalt för att göra det. Att vara arton har helt klart sina fördelar ibland.

Det kändes minst sagt konstigt att gå upp helt själv och fodra i morse och sedan väga hö helt i sin ensamhet tills de som hade stalltjänst kom vid klockan nio. Allting har i alla fall flutit på bra. Inget krångel med varken morgon/förmiddagsdelen, insläpp eller kvällsfodring, precis så som det ska vara! Jag har klarat allting själv, mamma hjälpte till att ta en häst på insläppet men annars klarade jag allting helt på egna ben. Tumme upp!

Vädret har dessutom varit helt underbart idag. Solen har lyst och värmt, trots att det blåst till lite till och från. Jag och Miro tog premiärturen på ridbanan innan insläppet och efter insläppet hade jag och Johanna en liten fotografering i ridhuset. Bilder kommer att komma upp, några kommer förhoppningsvis upp redan ikväll!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback