Miro - 18 april 2013

Publicerat av Jennie Börs den 18 April 2013 kl. 21:59 i Ridpass - Miro
Idag tog vi oss ett joggingpass i ridhuset. Passet blev inte riktigt som jag tänkt då saker kom ivägen men det blev rätt så bra trots allt tillslut.

Efter att ha skrittat igång på för hand och uppsuttet började vi trava lite längs fyrkantsspåret med samma tänk som jag brukar. När jag fått en bra känsla åt båda hållen började jag jobba honom lite på volt i traven, jobbade med att han verkligen skulle böja sig runt skänkeln. Fungerade bra, släppte ytterligare lite hela tiden. När jag var nöjd i traven gjorde jag samma sak i galopp, där fick jag bättre effekt från början tycker jag. Red givetvis i båda varven.

När vi fått till galoppen bra började jag jobba med lite skritt och galoppövergångar. Själva övergångarna är inte det största problemet och heller inte själva galoppen, utan det är skritten där emellan. Han blir så galet på, taktar iväg för minsta lilla rörelse och tar verkligen allt som galoppfattning eller att han ska takta iväg. Jobbade därför mest med den delen och sedan nöjde jag mig när vi kunde sakta av till skritt utan problem.

Travade sedan av honom på volten med en bra känsla innan jag gav mig. I det stora hela är jag nöjd med passet. Miro kändes hyfsat fin (kunde önskat ytterligare lite för att det skulle bli helt bra) och lyssnade bra.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback