Miro - 12 april 2013

Publicerat av Jennie Börs den 12 April 2013 kl. 21:18 i Ridpass - Miro
Red ett litet avcheckningspass i ridhuset på kvällen, mycket fokus på att han skulle lyssna för rätt hjälper och vara avspänd.

Efter framskrittning både för hand och uppsuttet travade vi först igång lite på både fyrkantsspåret och på volten. Samma gamla vanliga fokus på rakriktning och böjning i ett bra tempo. Övergick och tog lite galopparbete på volten, verkligen med fokus på att han skulle runda sig runt högerskänkeln i båda varven utan att gå emot den. Det var inga som helst problem, han arbetade glatt på!

Red sedan lite övergångar mellan skritt och trav på volten i nedsittning för att känna att han lyssnade ordentligt både i av- och igångsättning, till en början var det lite motstånd men efter en stund kom vi in i flytet. Avslutade sedan med att trava av lite längs med fyrkantsspåret med lite serpentinbågar för att känna att han verkligen kändes helt mjuk och fin.

Jag är nöjd med ridpasset. Han lyssnade bra och kändes både avslappnad och fin.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback