Stallpyssel

Publicerat av Jennie Börs den 29 September 2012 kl. 20:34 i Vardag
Idag fick båda ponnyerna vila, därför passade jag på att fixa lite extra i stallet istället. Både Miro och Jumanji står på permanentbädd, vilket jag både ser för och nackdelar med. För Jumanjis del är det absolut bäst eftersom han är väldigt dammkänslig och för Miros spelar det egentligen ingen roll, men det är även eklare med att ha de på bädd eftersom vi oftast måste mocka när de står inne i boxen.

Idag har jag i alla fall återgärdat deras bäddar lite, de var lite småblöta och Miro var extrem tungmockad. Jag skalade därför av en bit av Jumanjis blöta och en del av Miros överblivna spån, sedan strödde jag på stallosan innan det nya spåret las in. Fint och fräscht blev det! I Jumanjis box fixade jag även till vattenhörnen, tog bort blött spån och fixade till de spånfria zonerna.

Diskade sedan noggrant ur Jumanjis vatten- och foderhinkar, vanligtvis skrubbar vi bara ur de med vatten och diskborste men idag använde jag även lite medel. Så nu är även de riktigt fräscha! Ponnyerna blev pussade på och avborstade, nöjda och glada.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback