Ridfri dag

Publicerat av Jennie Börs den 20 September 2012 kl. 21:17 i Vardag
Idag har jag haft en helt ridfri dag, mycket bättre än en stallfri om ni frågar mig. Det här med stallfria dagar är inte riktigt min grej, oavsett om jag inte ska rida eller inte måste jag upp till stallet för att se till att mina guldkorn lever och mår bra.

Jag har idag skött allt stallarbete, med mockning, foder- och vattenfix. Tittade och fotade även Johannas hopplektion idag, hon och Jumanji fick den sista finslipningen inför helgens träningar idag. Passade på att fota lite bilder även på lektionshästarna, det är alltid roligt att ha. Speciellt på den lilla svarta ponnybusen, han är verkligen en lite stuttsboll när det kommer hinder in i leken. Saknar faktiskt den tiden en hel del, världens bästa Blacky!

Avslutade kvällen med att hjälpa Johanna att skutta lite med Miro. Miro var givetvis så taggad att han utan problem skulle sprungit till månen och tillbaka utan att blinka, om han så bara kunde. De började att galoppera över en bom bara, som jag sedan la upp på blockets lägsta hack. Vi höjde sedan upp det till mellersta där de låg och rullade över en bra stund. Vi avrundade det hela genom att lägga två bommar mellan två hinderstöd  som de fick galoppera över, sist men inte minst la upp det på det absolut lägsta! Miro tyckte inte att det var mycket till hinder, men för Johanna blev det en självförtroendehöjare!

Tydeligen vill inte bilduppladdningen sammarbeta, så det fick bli ett bildlöst inlägg ...

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback