Miro, täckesslaktaren

Publicerat av Jennie Börs den 29 September 2012 kl. 20:45 i Allt & inget
Miro, den lilla skitponnyn, har inte glömt bort hur man förstör täcken över sommaren kan jag säga. Under förra täckessäsongen tror jag allt att han lyckades ha sönder alla Jumanjis täcken på något sätt. I år har han redan haft sönder ett täcke, idag har han avverkat det andra.

Även om skadorna inte är större än revor, så känns det ändå otroligt tråkigt och onödigt. Jag menar, att behöva laga täcken var och varannan dag är inte speciellt roligt. Dessutom gör de att täckerna inte blir lika vattentäta, i och med att sömmarna släpper in vatten. Det känns så tråkigt att behöva lägga ner massor av pengar på täcken som sedan ska förstöras inom en tid.

Jumanji har den senaste veckan fått vara en "ponnyponny" med Mios lila stjärntäcke, det sista vattentäta regntäcket i vår garderob. Miros regntäcke är lite för kort för Jumanji, annars hade det varit ett alternativ eftersom Miro inte är i lika stort behov av täcke. Det känns dessutom lite tidigt att lägga på ett fodrat täcke nu när det är så pass varmt ute. Hittade i alla fall på ett regntäcke, vet inte hur det håller vattnet riktigt men enligt vädret skulle det vara uppehåll imorgon. Vi får hoppas på det bästa!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback