Miro - 7 september 2012

Publicerat av Jennie Börs den 07 September 2012 kl. 21:23 i Ridpass - Miro
Red ett joggingpass nere på lilla banan, fokusen låg på en avslappnad ponny i en lågform. Gjorde inget mer komplicerat än rakriktning och hörnpasseringar med lite tempoväxling, Miro stod dock emot lite idag. Kan nog med viss del ha med blåsten att göra, sedan var det lite läskigt längs ena kortsidan också.

Efter att jag travat fram honom i båda varven övergick jag till galoppen, där jag varierade mellan lättsits och nedsuttet, vågade inte riktigt stå i lättsits genom ena kortsidan eftersom han var så pass spänd och mycket väl kunde kasta sig väldigt plötsligt. Red även in på en 20m volt och kände så att han följde med runt och inte tryckte sig utåt eller innåt.

Travade sedan lite till, provade en 20m volt även här. Red även lite så att jag böt varv för att se att han vände med bra. Jag nöjde mig sedan. Passet är jag nöjd med, Miro kändes fin och avslappnad. SJälv red jag med rem för vänsterhanden och med hållningsvästen.

Nu laddar vi upp!


Kommentarer
Kommentar av: Emma-TeamGustafsson

Hejsan!
Lite nyfiken på om du tog några bilder på mig och daisy, från dagens tävling? Skulle vara jätte snällt om du ville skicka dom isåfall.
Tack på förhand! Lycka till på erat dressyrritt idag!:-)

Svar: Tyvärr fick jag inga bilder från dagens tävling, däremot har jag några från hoppningen förra helgen som jag kan skicka. :)
Jennie Börs

2012-09-08 @ 14:06:58
Blogg: http://teamgustafsson.blogg.se
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback