Miro - 23 september 2012

Publicerat av Jennie Börs den 23 September 2012 kl. 20:24 i Ridpass - Miro
Det fick bli ett kvällspass på min bästa i ridhuset idag. Tanken var att rida på stora banan för att få mycket utrymme, men med tanke på att den fortfarande var överfull med hinder (och plaskblöt) kändes ridhuset mer lämpligt idag.

Idag blev det mycket voltarbete där jag la väldigt mycket fokus på vad jag och Pernilla tränade på sist, känns som att det är en väldigt nyttig ridning just nu. Miro var väldigt fin och lösgjord redan från start, energi fanns det också en hel del utav. Växlade tempot fram åch tillbaka vart tionde steg i traven vilket fungerade helt utmärkt.

I galoppen ökade och minskade jag volten, när jag galopperat i båda varven och kände att jag fått ihop honom ordentligt testade jag lite galopp-halt övergångar. Förvånadsvärt lyssnade Miro riktigt bra, han lyssnade både bra på signal och vi fick till en helt klart godkänd benuppställning. Travarbetade sedan lite till, flyttade honom lite för skänkeln på volten och sådär. Avslutade det hela med lite mer galopp på volten sedan, innan jag travade av.

Jag är så nöjd med honom, han kändes verkligen fin! Visst går han och är lite smågrinig över att han inte längre bara får lägga sig i högerhanden men det bli bara bättre och bättre. Känns riktigt bra dessutom att veta att han kan vara såhär pass lösgjord, trots att han vilade igår + att han knappt stått ute i hagen på gruns av tävlingar i helgen.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback